Jak zrobić jasne zdjęcie produktowe?

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, lub w inny sposób dystrybuuje różne produkty, trafił na problem prezentacji ich zdjęć. Wbrew pozorom, nie jest to sprawa prosta, dla osób, które fotografią nie parają się na co dzień. Poniżej kilka wskazówek, jak robić jasne zdjęcia produktów o małych lub średnich gabarytach.

Jasne tło

Z doświadczenia i obserwacji wiem, że większość produktów prezentuje się najlepiej na jasnym, wręcz białym tle. Tak jest najlepiej odbierane przez użytkowników odwiedzających sklepy internetowe.
Jako tła, możemy użyć po prostu białego brystolu lub jakiegoś prześcieradła. Da nam to wystarczający, pożądany efekt.
Drugim elementem jest jasne światło. Jeżeli nie chcemy używać lampy błyskowej, dobrze jest poczekać na dzień dobrej pogody. Do fotografii małych przedmiotów, wykorzystamy światło dzienne. Układamy swoje tło na stole i zbliżamy się do okna lub balkonu. Następnie układamy przedmiot, często warto stworzyć kompozycję, która uatrakcyjni zdjęcie. Ale pomysły pozostawiam wam już w tej kwestii. W tym momencie pozostaje nam już tylko, zminimalizowanie cieni na zdjęciu.
Małe cienie.
Prostym i bardzo skutecznym sposobem na pozbycie się cieni będzie blenda. Nie ma potrzeby jej kupować. Blendę można zrobić we własnym zakresie. Posłużyć może do tego biały brystol. Dla zwiększenia efektu, możemy pokryć go folią aluminiową. Co do ustawienia, wiadomo, musi być naprzeciw źródła światła, w tym przypadku okna lub balkonu. Ważne abyśmy nie ustawiali przedmiotów w bezpośrednim strumieniu padania tego światła. To nie będzie dobre, mogą powstać przepalenia i zepsujemy cały efekt…

Autor: Marcin Szymański

 

Ustawienia

Fotografia produktowa, daje nam duże możliwości. Możemy wykorzystać np. długi czas naświetlania. Oczywiście będzie nam potrzebny statyw. Dzięki temu, możemy sobie pozwolić na niskie ISO. Możemy ustawić również ‘dowolną’ wartość przesłony. Jeżeli mamy kilka przedmiotów w różnej odległości, np. przy wcześniej wspomnianej kompozycji. Jeżeli chcemy, żeby wszystkie przedmioty były ostre, możemy przymknąć przesłonę i całość skorygować czasem naświetlania. W grę tu również wchodzi znajomość parametrów ekspozycji, ale o tym może kiedy indziej.
Występujące problemy.
Aparaty, ze względu na sposób działania, często zmieniają nam kolor bieli na szarą biel lub żółtą biel. Co możemy z tym zrobić? W przypadku koloru, musimy znaleźć odpowiednie ustawienie balansu bieli. Jeżeli całe zdjęcie jest za ciemne, popracujcie nad korekcją ekspozycji. Ale na ten temat, będę pisał również później. Dobrym rozwiązaniem może być ustawienie światła na pomiar punktowy, sprawdźcie..

REKLAMA: Sklep z kreatywnymi zabawkami: kreatywnedziecko.eu. Zapraszamy.

Podsumowanie.

Jak widzicie, fotografia produktowa, pod wieloma względami jest łatwiejsza, niż fotografowanie chociażby ludzi, którzy są cały czas w ruchu. Możemy na spokojnie się przygotować i dobrze przetestować samą ekspozycję jak również sprawdzić efekt, różnych ustawień aparatu. Miłej zabawy!